Primary Advertiser

בין מדעי הרוח להנדסה קוונטית: כך הופכים תלמידי תיכון למדענים

בשיתוף מדעני העתיד

עודכן לאחרונה: 11.1.2023 / 18:32

מתמטיקה או מדעי הרוח, הנדסה קוונטית או אומנות? לא פחות מ-2,000 תלמידים לומדים כיום בתוכניות הייחודיות של מדעני העתיד, אבל מה בכלל ההבדלים ביניהן? המנכ"ל וראשי התוכניות עושים לכם סדר

בווידאו: מנכ"ל מרכז מדעני העתיד, אלי פריד מסביר על התוכניות השונות/עריכה: ליאור נאור
לוגו מדעני העתיד. יח"צ,
לפרטים נוספים לחצו על התמונה/יח"צ

לא פחות מ-2,000 תלמידים ותלמידות בשמונה מוסדות אקדמיים ברחבי הארץ לומדים כיום במרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס בשיתוף משרד החינוך והאגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים. המרכז מאפשר לתלמידים ולתמידות מכל רחבי הארץ להשתלב בעולם האקדמי והמחקר כבר בגיל תיכון, תחת שלוש תוכניות שונות - "אלפא", "אידיאה" ו-"אודיסיאה", שההרשמה אליהן מסתיימת ב-15 בינואר.

אבל מה ההבדל בין כל אחת מהתוכניות ואיך יודעים איזו תוכנית הכי מתאימה לי? מנכ"ל מרכז מדעני העתיד, אלי פריד וראשי שלוש התוכניות - ד"ר תומר כהן, ענת דניס וד"ר אורני מרבאום סלנט עושים לכם סדר.

מדעני העתיד. יח"צ,
מדעני העתיד/יח"צ

ההרשמה לתוכניות משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס - אלפא, אודיסיאה ואידיאה - בעיצומה ותסתיים ב-15/1/23. לפרטים והרשמה>>

"החזון שלנו הוא ליצור קהילת בוגרים - מדענים, חוקרים, אנשי תעשייה וחברה שישפיעו ויקחו חלק בפריצות הדרך הגדולות בישראל ובעולם במאה ה-21", אמר פריד על מרכז מדעני העתיד. "התוכניות שלנו מאפשרות התנסות משמעותית בעולם המדע והמחקר לצד פעילות חברתית ותמיכה רגשית בתלמידים. במקביל להקניית מיומנות אקדמיות, התוכניות מקנות מגוון מיומנות כמו ניהול זמן, הצגה בפני קהל, עבודת צוות ושמות דגש על גיבוש הקבוצה באמצעות פעילויות חברתיות רבות לכל אורך התוכנית. בנוסף, מרכז מדעני העתיד ממשיך ללוות את בוגרי כל התוכניות. כל המעטפת הזו ניתנת מתוך תפיסה שבוגרי תוכניות מדעני העתיד יהפכו לקטר שימשוך את הרכבת קדימה בישראל בתחומי המדע והטכנולוגיה, הכללכה והחברה ויתרמו באופן משמעותי למדינה ולעולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

עבודה ברמה אקדמית כבר בתיכון: התלמידים שישנו את חוקי המשחק

בשיתוף מדעני העתיד
בווידאו: ד"ר תומר כהן, המנהל הארצי של אלפא, מסביר על התוכנית/עריכה: ליאור נאור

תוכנית "אלפא"

ד"ר תומר כהן, המנהל הארצי של תוכנית אלפא, מסביר: "מדובר בתוכנית מחקר בתחומים מדעיים שמיועדת לתלמידים מחוננים ומצטיינים שלומדים כעת בכיתות ט'. במהלך התוכנית התלמידים מבצעים מחקר מדעי וכותבים עבודת מחקר חדשנית הדומה לזו של סטודנטים בסוף התואר הראשון שלהם. העבודה הזו מזכה את התלמידים ב-5 יחידות לימוד בתחום בו בוצע המחקר. בנוסף, התלמידים משתתפים בכנסים בינלאומיים ובתחרויות בארץ ובעולם, זוכים בתחרויות ועושים את צעדיהם הראשונים בעולם המדע".

העולם שייך לצעירים: הכירו את מדעני העתיד של ישראל

בווידאו: ענת דניס, המנהלת הארצית של אידיאה, מסבירה על התוכנית/עריכה: ליאור נאור

תוכנית "אידיאה"

"תוכנית אידיאה מיועדת לתלמידים המגלים עניין וסקרנות בתחומי מדעי הרוח, החברה והאומנויות", מציינת ענת דניס, המנהלת הארצית של אידיאה. "התוכנית מעניקה חשיפה לעשייה אקדמית מחקרית ברמה גבוהה, להתנסות ביישום מיומנות חקר, לפיתוח חשיבה ביקורתית, לקריאה וכתיבה ברמה גבוהה ולהבנת מורכבותם של תהליכים היסטוריים, חברתיים, פוליטיים, כלכליים ותרבותיים. התוכנית כוללת גם פעילות חברתית מגוונת - סיורים, טיולים, סדנאות ועוד, כשהתלמידים שמשתתפים בה רוכשים חברים חדשים לכל החיים והופכים להיות חלק מקבוצה וקהילה".

בווידאו: המנהלת הארצית של אודיסיאה, ד"ר אורני מרבאום סלנט מסבירה על התוכנית/עריכה: ליאור נאור

תוכנית "אודיסיאה"

המנהלת הארצית של תוכנית אודיסיאה, ד"ר אורני מרבאום סלנט: "תוכנית אודיסיאה תאתגר אתכם, תעשיר אתכם ותעזור לכם להתפתח בתחומי המדע שמעניינים אתכם - מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, הנדסה קוונטית, סייבר ועוד. בתוכנית תוכלו לבחור את המסלול המתאים עבורכם ובמהלך הלימודים תיפגשו עם נערות ונערים בדיוק כמוכם ותעברו איתם מסלול דומה. תיהנו גם מפעילויות חברתיות רבות ובהן גם סדנאות לטיפוח וקידום מיומנויות אישיות ובין אישיות".

ההרשמה לתוכניות משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס - אלפא, אודיסיאה ואידיאה - בעיצומה ותסתיים ב-15/1/23. לפרטים והרשמה>>

רוצים לדעת עוד? בעמוד הפייסבוק של מדעני העתיד ייערכו שאלות ותשובות בחמישי הקרוב>>

בשיתוף מדעני העתיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully