Primary Advertiser

כיף, מחקר ומה הקשר לטיקטוק? התוכניות הייחודיות שמטפחות את דור העתיד

בשיתוף מדעני העתיד

11.1.2022 / 13:09

התוכניות המבוקשות לתלמידים מחוננים ומצטיינים צוברות תאוצה. אבל מה הן כוללות, מה לומדים בפועל ומה לגבי מחנה הקיץ? 6 בני נוער מסבירים על התוכניות הייחודיות שמטפחות את דור העתיד. צפו

מדעני העתיד. יח"צ,
מדעני העתיד/יח"צ

חלק גדול מבני הנוער של הדור הנוכחי מבלה שעות ארוכות מול המסכים. חלק שקועים בסרטים וסדרות, אחרים מתמקדים בעולם הגיימינג ויש את אלו שמעדיפים את הטיקטוק והרשתות החברתיות. גם בני הנוער שלומדים במרכז מדעני העתיד נהנים מסדרות וסרטים וגם הם פעילים בטיקטוק, אך בנוסף לכך הם משקיעים חלק גדול מזמנם במחקר ולמידה. הכירו את מרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס בשיתוף משרד החינוך, האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים, שמציע לבני נוער מצטיינים ומחוננים תוכניות מיוחדות, שמסייעות להם להשתלב בעולם המחקר האקדמי כבר בגיל העשרה. מדובר בשלוש תוכניות - אודיסיאה (לימודים אקדמיים במדעים), אלפא (מחקר בתחומים מדעיים) ואידאה (מחקר בתחומים הומניסטיים), שההרשמה אליהן מסתיימת ב-16 בינואר.

ההרשמה לתוכניות משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס - אלפא, אודיסיאה ואידיאה - בעיצומה ותסתיים ב-15/1/23. לפרטים והרשמה>>

אבל מה מציעה כל תוכנית ומי התלמידים שלומדים בהן? ביקשנו משישה בני נוער הלומדים בתוכניות לשתף אותנו.

לוגו מדעני העתיד. יח"צ,
לפרטים נוספים לחצו על התמונה/יח"צ

יאן שוקרון, 14, תוכנית אודיסיאה

"שלום, אני יאן שוקרון, בת 14 מבנימינה. אני בכיתה ט' ולומדת בתוכנית אודיסיאה בטכניון. אני מאוד אוהבת ספורט ומשחקת כדורגל כבר חמש שנים. גם את שני החתולים שלי לילי ואטריו אני מאוד אוהבת, וגם להיפגש עם חברים ולשיר. יש לי גם קטע כזה - אני אוהבת ללמוד. בתוכנית של מרכז מדעני העתיד ניתנה לי ההזדמנות ללמוד קורסים ברמה אקדמית עם ילדים שמחפשים אתגר במקצועות הריאליים בדיוק כמוני. אודיסיאה היא תוכנית ארבע שנתית ולמרות שאני שם רק כמה חודשים, כבר הכרתי המון חברים - מבנימינה ועד שלומי, ובכל מיני גילאים. הסביבה בה הלימודים מתקיימים היא יותר רצינית ושונה מבית הספר - זה מאתגר, אבל גם כיף!

בווידאו: יאן שוקרון על תוכנית מדעני העתיד/עריכה: תומר פרלנדס

אופק פרימור, 15, תוכנית אלפא

"שלום, אני אופק פרימור מהרצליה. אני בן 15 ולומד בכיתה י'. אני מדריך בצופים, מתאמן באקרובטיקה ומשתתף בתוכנית אלפא של מדעני העתיד באוניברסיטת תל-אביב אצל פרופ' פבל גינזבורג. אלפא היא תוכנית מחקר מדעית שמתקיימת באוניברסיטאות שונות ברחבי הארץ ומיועדת לתמידי כיתות י' ויא'. התוכנית מאפשרת לתלמידי תיכון להשתלב בעולם המחקר המדעי העכשווי. במסגרת התוכנית, אנחנו נפגשים מדי חודש לסנדאות והרצאות מעניינות כלליות בנושאים שונים ולפעמים גם למחנות של מספר ימים".

בווידאו: אופק פרימור על תוכנית מדעני העתיד/עריכה: תומר פרלנדס

יואב ספורטא, 16, תוכנית אלפא

"היי! אני יואב ספורטא, תלמיד כיתה י', בן 16 מגבעתיים ואני משתתף בתוכנית אלפא באוניברסיטת תל-אביב אצל פרופ' אלחנן בורנשטיין. אני מנגן בגיטרה ובגיטרה בס, ובשביל לשמור על הלוק של הגיטריסט גם מגדל שיער כבר שש שנים! הגעתי לתוכנית אלפא בחצי טעות, לא ידעתי בכלל מה זו התוכנית הזו בזמן שנרשמתי וכמה פעמים רציתי לוותר מתוך עצלנות - אבל עכשיו כשאני פה, אני כל כך שמח שאני מקבל את ההזדמנות הזו. אלפא זו תוכנית מדהימה, שכבר הקנתה לי ועוד תקנה לי המון כלים וחברים לחיים".

בווידאו: אופק פרימור על תוכנית מדעני העתיד/עריכה: תומר פרלנדס

אביטל אברמוב, 14, תוכנית אודיסיאה

"היי, אני אביטל אברמוב. בת 14 מנהריה ואני לומדת בתוכנית אודיסיאה בטכניון. אני אוהבת לצייר ואני גם די טובה בזה. אני אוהבת חיות, בעיקר חתולים ואני גם משחקת שחמט. כשניגשתי לשלב הראשון בקבלה לתוכנית אודיסיאה לא הבנתי עד כמה החיים שלי עומדים להשתנות ולטובה. הכרתי המון חברים חדשים ואני נמצאת בסביבה שבה יש בני נוער שמתעניינים במה שאני מתעניינת ואוהבת. מבחינה לימודית, אני לוקחת קורסים ברמה אקדמית התורמים לי להבין אילו נושאים מעניינים אותי ומקדמים אותי למטרה שלי - לעסוק במדעי המחשב בעתיד. בנוסף לקורסים מתקיימות גם סדנאות מרתקות כמו דיבייט, שנותנות לנו כלים לחיים כמו לעמוד מול קהל ולהתבטא בצורה נכונה. הלימודים מתקיימים בסביבה שונה לגמרי מזו שבבית הספר - הכול מאתגר, סוחף ומרתק הרבה יותר. אז אם אתם אוהבים אתגרים, רוצים ללמוד באקדמיה כבר בזמן התיכון ולהיות אלו שמגלים וממציאים את העתיד, תוכנית אודיסיאה היא בדיוק בשבילכם. הצטרפו אלינו".

בווידאו: אביטל אברמוב על תוכנית מדעני העתיד/עריכה: תומר פרלנדס

איתי אהל גלילי, 15, תוכנית אידאה

"שלום, אני איתי אהל גלילי, בן 15 מירושלים ואני תלמיד אידאה באוניברסיטה העברית. בזמני הפנוי אני מאוד אוהב לבשל לי ולמשפחתי, לקרוא, לכתוב מעט ולהתווכח הרבה על נושאים שמעניינים אותי. אני מתעניין בעיקר בפוליטיקה, ועל כן מקפיד לקרוא עיתונים ולגלוש בטוויטר. בחופשים אני נוהג להתנדב בחלוקות מזון ובקניית מצרכים וארגון פעילויות עבור מבוגרים. לתוכנית אידאה הגעתי בעקבות שיטוט מקרי באתר האינטרנט של מרכז מדעני העתיד, ולאחר קריאה קצרה הבנתי שהתוכנית מתאימה לי בדיוק. נרשמתי, עברתי את המבחנים והגעתי למחנה הקיץ, שהיה מטורף!".

בווידאו: איתי אהל גלילי על תוכנית מדעני העתיד/עריכה: תומר פרלנדס

אופק נויברגר, 16, תוכנית אלפא

"היי, קוראים לי אופק נויברגר, אני בן 16 וגר בשוהם. אני מדריך בצופים, משתתף בתוכנית דילר, מתאמן במכון כושר 4 פעמים בשבוע ואני חוקר במסגרת תוכנית אלפא באוניברסיטת תל-אביב בנושא ביולוגיה ימית אצל פרופ' יונתן בלמקר. במסגרת תוכנית אלפא זכיתי להעמיק באחד התחומים שאני הכי אוהב ואף לעשות את זה בדרך מיוחדת - במקום ללמוד בכיתה נפגשתי עם חוקרים מובילים בתחום, עבדתי במעבדה ואפילו צללתי בים. מזמין אתכם לחוות מקרוב את החוויה המדהימה שאני עברתי בתוכנית אלפא! נתראה".

ההרשמה לתוכניות משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס - אלפא, אודיסיאה ואידיאה - בעיצומה ותסתיים ב-15/1/22. לפרטים והרשמה>>

לעמוד הפייסבוק של מדעני העתיד>>

בווידאו: אופק נויברגר על תוכנית מדעני העתיד/עריכה: תומר פרלנדס
בשיתוף מדעני העתיד
  • עוד באותו נושא:
  • מחקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully