Primary Advertiser

אקדמיה ומחקר כבר בתיכון: התלמידים שישנו את חוקי המשחק

בשיתוף מדעני העתיד

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 13:22

בזמן שרוב התלמידות והתלמידים בישראל עסוקים במתמטיקה או לשון, התלמידות והתלמידים של תוכנית "אלפא" מנסים לרפא מחלות בקטריאליות וכותבים מאמרים אקדמיים מרתקים. הכירו את מדעני העתיד של ישראל

בווידאו: מדעני העתיד של תוכנית "אלפא" בפעולה/עריכה: גלעד מן מנהיים

מתמטיקה, אנגלית, תנ"ך, לשון, היסטוריה. רוב התלמידים בישראל לומדים בבית הספר בעיקר את מקצועות הליבה הבסיסיים, ולא מעבר לכך. בניגוד אליהם, התלמידים של תוכנית "אלפא" - שהיא מיזם משותף של מרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס ושל האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך, לומדים, חוקרים ומתנסים גם בתחומים אחרים, בהם עוסקים בדרך כלל בגילים מאוחרים יותר, ולא בגילי תיכון.

במסגרת התוכנית המתקדמת, התלמידות והתלמידים משתלבים במעבדות, חוקרים בעצמם את הנושאים שמדברים עליהם ובסופו של דבר אף כותבים עבודת מחקר ברמה אקדמית שיכולה להמיר בחינת בגרות באחד מהמקצועות המדעיים המוגברים (5 יחידות לימוד), או לעמוד בפני עצמה כמקצוע מוגבר בתעודת הבגרות.

ההרשמה לתוכניות משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס - אלפא, אודיסיאה ואידיאה - בעיצומה ותסתיים ב- 15/1/23. לפרטים והרשמה>>

"תוכנית אלפא מאפשרת לתלמידות ותלמידים מחוננים ומצטיינים להגיע למעבדות של האוניברסיטה ולערוך מחקר בליווי מיטב החוקרים", אמרה מנהלת תוכניות אלפא ואידיאה באוניברסיטה העברית ד"ר יעל אברהם. "בניגוד לתוכניות אחרות אנחנו נותנים כמעט את אותו משקל לחלק החברתי כמו לחלק האקדמי. אנחנו מאפשרים לתלמידים האלו למצוא את עצמם ולצמוח ולהבין מה הם יכולים לתרום".

ד"ר אברהם המשיכה: "אחרי שהתלמידים עוברים את המיונים הם מגיעים למחנה קיץ של שבועיים, שבו הם מגובשים לקבוצה. בתום המחנה התלמידים אומרים לנו באיזה תחומים הם מתעניינים. אנחנו מאתרים מנחים עבורם מהמעבדות השונות והמנחים מובילים אותם ומכניסים אותם לעולם המחקר שלהם. בסופו של דבר התלמידים יכתבו עבודת גמר שתקנה להם חמש יחידות לימוד. המיונים לתוכנית מתקיימים בכיתה ט' והתוכנית היא במהלך כיתות י'-י"א".

לוגו מדעני העתיד. יח"צ,
לפרטים נוספים לחצו על התמונה/יח"צ

"אני חקרתי במעבדה לתרפיה פאג'ית של פרופ' רונן חזן בקמפוס עין כרם של האוניברסיטה העברית בהנחייתה של אורטל ירושלמי", מציין ניב גרונוביץ, תלמיד כיתה י"א המשתתף בתוכנית. "במעבדה אנחנו למעשה עובדים עם בקטריופאג'ים - שהם וירוסים שתוקפים חיידקים. המטרה היא לרפא מחלות בקטריאליות. פרסמנו ביחד עם צוות המעבדה שני מאמרים שאני חלק מהכותבים שלהם. זכיתי גם לציון לשבח על העבודה שכתבתי בתחרות מוזיאון המדע לעבודות גמר. דרך העבודה כאן נחשפתי כמה מדהים העולם הזה של ריפוי, מחקר וביולוגיה וללא ספק זה הכיוון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

העולם שייך לצעירים: הכירו את מדעני העתיד של ישראל

בשיתוף מדעני העתיד
מדעני העתיד. יח"צ,
מדעני העתיד/יח"צ

"הייתי מגיע למעבדה בין פעמיים לשלוש בשבוע, למשהו כמו שלוש-ארבע שעות", הוסיף גרונוביץ. "התוכנית לא מפריעה לשום תחום אחר בחיים. במקביל לתוכנית שיחקתי כדורסל וזה לא מתנגש, זה עניין של תכנון זמן".

תוכנית אלפא מופעלת בפריסה ארצית ב-7 מוסדות אקדמיים: הטכניון, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, מכון ויצמן למדע, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, אוניברסיטת אריאל (לבנות) ואוניברסיטת בר אילן.

ההרשמה לתוכניות משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס - אלפא, אודיסיאה ואידיאה - בעיצומה ותסתיים ב- 15/1/23. לפרטים והרשמה>>

לעמוד הפייסבוק של מדעני העתיד>>

בשיתוף מדעני העתיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully