Primary Advertiser

העולם שייך לצעירים: הכירו את מדעני העתיד של ישראל

בשיתוף מדעני העתיד

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 13:22

במסגרת תוכנית "אלפא", תלמידות ותלמידים מחוננים ומצטיינים מתנסים, חוקרים, לומדים ואף כותבים עבודת מחקר ברמה אקדמית. הסתקרנו, אז הגענו לפגוש אותם מקרוב

בווידאו: תלמידת תוכנית "אלפא" בפעולה/עריכה: גלעד מן מנהיים

האם ידעתם שישנם תלמידי תיכון שמשתלבים כבר היום, למרות גילם הצעיר, בעולם המחקר המדעי העכשווי? הכירו את תוכנית "אלפא" - מיזם משותף של מרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס ושל האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך. במסגרת התוכנית התלמידים מתנסים, חוקרים, לומדים ואף כותבים עבודת מחקר ברמה אקדמית שיכולה להמיר בחינת בגרות באחד מהמקצועות המדעיים המוגברים (5 יחידות לימוד), או לעמוד בפני עצמה כמקצוע מוגבר בתעודת הבגרות.

ההרשמה לתכניות אלפא, אודיסאה ואידיאה בעיצומה בעיצומה ותסתיים ב-15/1/23. לפרטים נוספים>>

גם אנחנו הסתקרנו מהתוכנית הייחודית, אז הגענו למעבדה במכון ויצמן כדי לראות את החוקרים הצעירים בפעולה.

מדעני העתיד. יח"צ,
מדעני העתיד/יח"צ

"כשהתקבלתי לתוכנית הגענו למחנה קיץ של שבועיים ושם נחשפנו לכל עולמות התוכן - כל התחומים שאפשר לבצע בהם מחקר ואז במהלך כיתה י' בחרנו את הנושא שאותו אנחנו רוצים לחקור", אמרה מאיה בן שלום, תלמידה שלוקחת חלק בתוכנית. "בקיץ בין כיתה י' לי"א ביצענו את המחקר מעשית במעבדה ובסופו של דבר הגשנו עבודת גמר".

מאיה סיפרה על המחקר שלה: "המחקר בעצם עוסק בתאי T שהם תאים של מערכת החיסון שיש לנו בגוף, שהתפקיד שלהם לתקוף את התאים הסרטניים במהלך מחלת הסרטן. תאים אלו לאט לאט מאבדים את התפקוד שלהם ולא יכולים לתקוף את התאים הסרטניים. למעשה, אנחנו בודקים את המנגנונים שבהם תאי הסרטן מחלישים את פעילות ה-T ובעצם כיצד ניתן לנתק את הקשר הזה ולשפר את הפעילות של תאי ה-T כדי שהם יוכלו לתקוף את התאים הסרטניים. בהמשך אשמח ללמוד לעצמי לתואר ולהגיע לרמה שאני גם אוכל לבדוק דברים כאלו בעצמי".

לוגו מדעני העתיד. יח"צ,
לפרטים נוספים לחצו על התמונה/יח"צ
תוכנית "אלפא" מדעני העתיד. צילום מסך, צילום מסך
"המעבדה שלנו עוסקת בהמון תחומים"/צילום מסך, צילום מסך

"המעבדה שלנו עוסקת בהמון תחומים", אמר אורן ברבוי, המשמש כמנחה אישי בתוכנית. "אני ספציפית חוקר בתחום הסרטן ומנסה למצוא תרופות חדשות. התוכנית ידועה במכון כתוכנית שמאפשרת להכיר תלמידים וגם חבר'ה מאוד מוכשרים. זה נותן לנו פרספקטיבה ואפשרות לתקשר את המדע שלנו עם חבר'ה צעירים שמעניין אותם וגם מייצר אצלנו התלהבות דרך ההתלהבות שלהם".

מנהלת תוכנית אלפא ד"ר דקלה בן שושן-עפרון סיכמה: "בתוכנית הם מצטוותים לחוקרים מהשורה הראשונה ועושים איתם מחקר מדעי. אנחנו מאוד מקפידים שהתוכנית שלנו תהיה גם 50 אחוז חברתית - בשנה הראשונה אנחנו עובדים על גיבוש קבוצה ובהמשך נותנים להם פעילויות של מנהיגות. ברור לנו שמדע לא נמצא סתם כך באוויר. הוא נמצא יחד עם תרומה לחברה ולכן זה חלק מאוד משמעותי בפעילות שלנו".

ההרשמה לתוכניות משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס - אלפא, אודיסיאה ואידיאה - בעיצומה ותסתיים ב- 15/1/23. לפרטים והרשמה>>

לעמוד הפייסבוק של מדעני העתיד>>

בשיתוף מדעני העתיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully