Primary Advertiser

מהנדסה קוונטית ועד פילוסופיה קלאסית: בני הנוער שלקחו את הלימודים צעד אחד קדימה

בשיתוף מדעני העתיד

2.1.2023 / 17:10

הכירו את התלמידים והתלמידות של מדעני העתיד, שלומדים מקצועות ברמה אקדמית כבר בתיכון: "זוכים ליחס אישי ממיטב המרצים במוסדות האקדמיים". צפו

מדעני העתיד. יח"צ,
מדעני העתיד/יח"צ

בזמן ש-99% מתלמידי ישראל עסוקים בלימודי לשון, מתמטיקה, אנגלית ושאר המקצועות הנלמדים בבתי הספר, התלמידים והתלמידות של מרכז מדעני העתיד לומדים מקצועות ברמה אקדמית, כמו תחום הסייבר, הנדסה קוונטית ואפילו יישום מיומנות חקר ופיתוח חשיבה ביקורתית.

ההרשמה לתוכניות משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס - אלפא, אודיסיאה ואידיאה - בעיצומה ותסתיים ב-15/1/23. לפרטים והרשמה>>

האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים תוכניות ייחודיות לתלמידות ותלמידים מחוננים ומצטיינים, אשר מסייעות להם להשתלב בעולם האקדמיה והמחקר כבר בגיל התיכון.

בדקנו עם חלק מהתלמידים מה הם חושבים על המרכז והתוכניות השונות.

בווידאו: אביה גליק/יח"צ

אביה גליק, אידיאה

היי, אני אביה ואני בכיתה י"א וממזכרת בתיה. אני אוהבת להכין תכשיטים, לכתוב ולהתאמן בחדר כושר. אני משתתפת בתוכנית "אידיאה", שנותנת מענה לתלמידים ותלמידות שמגלים עניין וסקרנות בתחומי מדעי הרוח, החברה והאומנויות. אני בשנה השנייה של התוכנית באוניברסיטה העברית ואני חוקרת יוצאי כתות. במסגרת התוכנית השתתפתי בשני מחנות קיץ, ימי למידה ועוד מלא טיולים וחוויות. התוכנית הפגישה אותי עם עוד המון בני נוער סקרנים שאוהבים כמוני להעשיר את תחומי הידע שלהם והם הפכו להיות החברים הכי טובים שלי. אם אתם או אתן סקרנים וסקרניות, מחפשים ומחפשות מסגרת לימודית וחברתית מעשירה, אני ממש ממליצה לכם להירשם ל"אידיאה". ההרשמה לתוכנית היא עכשיו, אל תפספסו.

בווידאו: יהודה ברק/יח"צ

יהודה ברק, 15.5, תוכנית אלפא

היי, אני יהודה ברק מפתח תקווה, בן 15 וחצי, מדריך במש"צים, אוהב ספרי בלשים ומעריץ מושבע של "מסע בין כוכבים". אני לומד בתוכנית "אלפא" בבר אילן. מדובר בתוכנית שבה תלמידי תיכון כמוני, יכולים לעשות מחקר מדעי בזמן הלימודים. התוכנית מתקיימת בעוד אוניברסיטאות ברחבי הארץ, והחלטתי לנסות להיבחן אליה כדי לראות אם היא תתאים לי, ומאז לא התחרטתי לשנייה. המשתתפים בתוכנית הפכו לחברים טובים שלי, ויש שם הרצאות מרתקות שמאפשרות לי ללמוד משהו שאף אחד אחר לא ידע קודם. אז אם גם אתם אוהבים לחקור, ללמוד ולגלות דברים חדשים, הצטרפו ל"אלפא". אל תוותרו על ההזדמנות.

בווידאו: אדווה בייזר/יח"צ

אדווה בייזר, 16, תוכנית אידיאה

היי, אני אדווה בייזר מרמות ירושלים. אני בת 16 וזו השנה השנייה והאחרונה שלי בתוכנית "אידיאה" באוניברסיטה העברית. אני מדריכה בתנועת הנוער "בני עקיבא" ורוקדת שש שעות בשבוע. אני אוהבת מוזיקה וספרים ועושה את עבודת המחקר שלי בפילוסופיה קלאסית פוליטית. זה נשמע מסובך אני יודעת, אבל זה היופי ב"אידיאה" - זו תכונית שנותנת לנו, תלמידות ותלמידי נכון, הזדמנות לקחת חלק במחקר בתחומי מדעי הרוח, החברה והאומנויות. בתוכנית יש דגש ענק על הצד החברתי, אז חוץ מאתגר אקדמי ומדעי מרתק, תמצאו פה גם חברים לחיים. בקיצור, אם אתם רוצים לצאת קצת מהקופסה, לעשות משהו מעבר, להתפתח לעולמות ידע חדשים וסוחפים ולהכיר חברים שיש להם תחומי עניין משותפים, עכשיו זו ההזדמנות שלכם. חפשו מדעני העתיד והצטרפו.

בווידאו: נדב זלצמן/יח"צ

נדב זלצמן, 17, אודיסיאה

שלום, אני נדב זלצמן, בן 17, מרמת השרון. אני בכיתה י"ב ולומד בתוכנית "אודיסיאה" באוניברסיטת תל אביב במסלול סייבר. אני אוהב לשיר, לנגן בגיטרה, לבשל וללמוד דברים חדשים. בתוכנית "אודיסיאה" של משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד, ניתנה לי האפשרות ללמוד קורסים מתקדמים במתמטיקה ומדעי המחשב עם ילדים שאוהבים את התחומים האלו ומחפשים אתגר בדיוק כמוני. במהלך השנים שאני בתוכנית הכרתי המון חברים חדשים ולמדתי המון על עצמי, בעיקר על היכולת שלי להתמודד עם אתגרים חדשים. סביבת הלימודים שונה מאוד מסביבת הלימודים בבית הספר. אנחנו לומדים ברמה אקדמית, זוכים ליחס אישי ממיטב המרצים במוסד האקדמי ומכירים חברים חדשים. זה אמנם מאתגר, אבל ממש כיף. אז למה אתם מחכים? הצטרפו אלינו, למדעני העתיד. ההרשמה בעיצומה!

בווידאו: נטע אור פיטרו/יח"צ

נטע אור פיטרו, 16, תוכנית אלפא

היי, אני נטע אור פיטרו, בת 16 מבקעת הירדן ואני לומדת בתוכנית "אלפא" באוניברסיטת אריאל של משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד. אני מצלמת, עורכת, קוראת וגם כותבת. אני אוהבת כימיה, פיזיקה, ביולוגיה וכל תחום מדעי אחר, וזו הסיבה שניגשתי למיונים לתוכנית והגשמתי חלום. תוכנית "אלפא" היא תוכנית של מחקר בתחומי המדע והיא עוזרת לנו ללמוד, להכיר ולחקור את התחומים המרתקים האלו, אבל היא גם הרבה מעבר. זכיתי להכיר קבוצת תלמידות בגילי עם תחומי עניין משותפים. כיום אנחנו זוכות לחוות מעבר למעבדה ולאוניברסיטה, מטיילות בכל רחבי הארץ, פוגשות אנשים מכל קצוות האקדמיה, המחקר והחברה הישראלית ומשתתפות בפעילויות חברתיות. התוכנית שמה דגש על התחום החברתי לא פחות מהתחום הלימודי וזה מה שהופך אותה לחוויה בלתי נשכחת. אם אתם אוהבים מדע ואתגרים ומעוניינים להכיר אנשים בדיוק כמוכם, אל תפספסו את תוכנית "אלפא", ותזכו להיות חלק ממדעני העתיד של ישראל.

בווידאו: נינה זריפין/יח"צ

נינה זריפין, 15, תוכנית אודיסיאה

היי, אני נינה זריפין, בת 15 ולומדת בתוכנית "אודיסיאה" באוניברסיטת תל אביב. אני רקדנית בלט, מנגנת על פסנתר וגיטרה ואוהבת לקרוא ולטייל. אני לומדת כימיה, פיזיקה ומתמטיקה והחלום שלי הוא לחקור, ללמד באוניברסיטה, ואולי יום אחד להשפיע לטובה על העולם שבו אנחנו חיים. "אודיסיאה" היא הצעד הראשון שלי בדרך להגשמת החלום. התוכנית מאפשרת לי להכיר את החיים באקדמיה, ללמוד את הנושאים שאני מתעניינת בהם ולקחת קורסים שמקדמים אותי לקראת התואר הראשון, וכל זה כבר בזמן התיכון. הצוות של התוכנית מאוד מקצועי, אכפתי וקשוב אלינו, ובנוסף הכרתי חברים חדשים שמתעניינים באותם תחומים כמוני, ואנחנו עוזרים זה לזה ותומכים אחד בשני הן מבחינה לימודית והן מבחינה רגשית. במסגרת התוכנית מתקיימים גם סמינרים, אירועים וסדנאות העשרה מרתקות, שמרחיבים את תחומי הידע שלנו ונותנים לנו כלים לחיים, גם מעבר ללימודים. בקיצור, אם אתם רוצים לקדם ולאתגר את עצמכם מחוץ לבית הספר, ויש בכם סקרנות וזיקה למדע, לחקר וללמידה מעמיקה, אני ממליצה לכם להצטרף אלינו ולחוות חוויה מדהימה.

בווידאו: נעמה בנמוחא/יח"צ

נעמה בנמוחא, 16, תוכנית אידיאה

אני נעמה, בת 16 מכרכור. אני לומדת בכיתה י"א במגמות ביולוגיה ואזרחות. אחר הצהריים אני מנגנת, רוקדת קצת, עושה אימוני ספורט ואני גם תלמידה בתוכנית "אידיאה" באוניברסיטת תל אביב. הגעתי לתוכנית כמעט במקרה, אחרי שנחשפתי לפרסום באינטרנט. בגלל שמדעי החברה הישראלית עניינו אותי, החלטתי לנסות ולהירשם. אחרי המבחנים והמיונים הגעתי למחנה הקיץ שהיה מדהים. מאז, "אידיאה" נתנה לי המון; כלים, אתגרים, הזדמנויות להיפתח לתחומי עניין חדשים שלא הכרתי קודם ואפשרות להעמיק בתומים שמעניינים אותי. היום אני כותבת עבודת גמר במדעי החברה לבני ובנות נוער בקיבוצים מתחדשים. חוץ מכל אלו, בזכות התוכנית הכרתי אנשי צוות, מרצים, מנחים וחברים מדהימים שלא הייתי מכירה במקומות אחרים. אז אם כל זה מעניין אתכם, ההרשמה לתוכנית עכשיו בעיצומה. הירשמו והצטרפו אליי לתוכנית "אידיאה".

בשיתוף מדעני העתיד
  • עוד באותו נושא:
  • מחקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully