Primary Advertiser

האם בעתיד נוכל למנוע את התפתחותה של מחלת הסרטן?

בשיתוף מדעני העתיד

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 13:21

אביב בודוך אמנם רק בכיתה י"א, אך כבר החל לחקור את המחלה הקשה במסגרת תוכנית "אלפא" למחוננים ומצטיינים: "מנסים ללמוד את המערכת בשביל אולי למנוע את המחלה בעתיד". צפו בכתבה

בווידאו: הגענו לפגוש את אביב, תלמיד תוכנית אלפא באוניברסיטת ת"א לנוער/עריכה: דן בוגוסלבסקי

תוכנית "אלפא" היא מיזם משותף של מרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס ושל האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך, שבמסגרתה תלמידות ותלמידים לומדים, חוקרים ומתנסים בתחומים חדשניים ומרתקים כבר בגיל התיכון.

הגענו לפגוש את אביב, תלמיד תוכנית אלפא באוניברסיטת ת"א לנוער, שסיפר לנו על התוכנית.

ההרשמה לתוכניות משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס - אלפא, אודיסיאה ואידיאה - בעיצומה ותסתיים ב- 15/1/23. לפרטים והרשמה>>

"לפני בערך שלוש שנים שמעתי על תוכנית אלפא בבית הספר", אמר אביב. "זו תוכנית מחקרית שבמהלכה ממש עושים מחקר אקדמי בעצמך וזה סקרן אותי מאוד. אנחנו חוקרים במעבדה סוגי מחלות וסוגי סרטן מסוימים. אנחנו מנסים ללמוד את המערכת בשביל אולי למנוע את המחלה בעתיד. זה לא קל, אבל אני משתדל מאוד להיות מסודר. תוכנית אלפא מהבחינה הזו טובה מאוד כי היא נותנת לך חופש לעשות את הדברים בזמן שלך. זו מסגרת תומכת וכל התלמידים כאן תלמידים מצטיינים. יש המון דברים שמסקרנים אותי והחלום שלי זה למצוא את התחום שהכי מעניין אותי, להתמקד וליהנות ממה שאני עושה".

לוגו מדעני העתיד. יח"צ,
לפרטים נוספים לחצו על התמונה/יח"צ

"אנחנו נעזרים בכוח של סטודנטים צעירים, כולל סטודנטים לתואר ראשון ותלמידים בבתי ספר תיכוניים", ציין פרופ' גלי פראג, ראש המעבדה. "הם משתלבים במעבדות וזה יתרון גדול מאוד של המעבדה, שיכולה לשלב מחקר של תלמידים מבתי ספר. התלמידים שמגיעים אלינו מאתגרים אותנו פעמים רבות בשאלות שאפילו לא יכולנו לחשוב עליהן, וזה פותח גם לנו את הראש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

העולם שייך לצעירים: הכירו את מדעני העתיד של ישראל

בשיתוף מדעני העתיד
מדעני העתיד. יח"צ,
מדעני העתיד/יח"צ

מירית בראשי, רכזת תוכנית אלפא באוניברסיטת תל אביב לנוער, הוסיפה: "תלמידים שבוחרים בתוכנית אלפא בוחרים לאתגר את עצמם בגיל צעיר מאוד ולעשות משהו שרוב בני גילם לא עושים. אנחנו בונים לכל ילד תוכנית מחקר אישית. הם מתמודדים עם תהליך מואץ והם צריכים להסתגל מהר מאוד. העולם הזה חדש עבורם, והם צריכים לשלב אותו עם החיים הרגילים שלהם".

תוכנית אלפא מופעלת בפריסה ארצית ב-7 מוסדות אקדמיים: הטכניון, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת תל אביב, מכון ויצמן למדע, אוניברסיטת בן גוריון בנגב, אוניברסיטת אריאל (לבנות) ואוניברסיטת בר אילן.

ההרשמה לתוכניות משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס - אלפא, אודיסיאה ואידיאה - בעיצומה ותסתיים ב- 15/1/23. לפרטים והרשמה>>

לעמוד הפייסבוק של מדעני העתיד>>

בשיתוף מדעני העתיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully