Primary Advertiser

פיזיקה קוונטית וסייבר כבר בתיכון: המרכז שמטפח את דור המדענים הבא

בשיתוף מדעני העתיד

13.1.2022 / 17:10

במרכז מדעני העתיד התלמידים לומדים חומר אקדמי, חוקרים במעבדות וכותבים עבודות ברמה של סטודנטים. בואו להכיר אותם מקרוב

מדעני העתיד. יח"צ,
מדעני העתיד/יח"צ

יישום מיומנות חקר, פיתוח חשיבה ביקורתית, קריאה וכתיבה ברמה אקדמית ואפילו הנדסה קוונטית ותחום הסייבר. בזמן שהרוב המוחלט של תלמידי ישראל לומדים את המקצועות הבסיסיים, התלמידים של מרכז מדעני העתיד לומדים מקצועות שונים ומגוונים ברמה אקדמית ומבצעים מחקרים במעבדות. אם עוד לא שמעתם על מרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס בשיתוף משרד החינוך, האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים, כדאי שתמשיכו לקרוא.

ההרשמה לתוכניות משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס - אלפא, אודיסיאה ואידיאה - בעיצומה ותסתיים ב-15/1/23. לפרטים והרשמה>>

המרכז מציע לתלמידים שלוש תוכניות לתלמידי תיכון, שמסייעות להם להשתלב בעולם המחקר האקדמי - אודיסיאה (לימודים אקדמיים במדעים), אלפא (מחקר בתחומים מדעיים) ואידאה (מחקר בתחומים הומניסטיים).

ומה הם חושבים על הלימודים במרכז? התשובות ממש כאן למטה.

בווידאו: טל ישראלי על תוכנית מדעני העתיד/עריכה: גלעד מן מנהיים

טל ישראלי, 17.5, תוכנית אלפא

היוש, אני טל ישראלי, תלמידת כיתה י"ב, בת 17.5 מרחובות ואני לומדת בתוכנית אלפא במכון ויצמן למדע. בבית הספר אני מגבירה מגמות מחשבים ופיזיקה וכמובן גם למדתי 5 יחידות בביולוגיה.
בזמני הפנוי אני אוהבת להיפגש עם חברות וחברים, לצלם ולערוך סרטוני וידיאו וכמובן שגם לראות סרטונים של כלבים חמודים באינסטגרם! אף אחד לא יודע שאני מעריצה מושבעת של שלמה ארצי. סתםםםםם כולם יודעים את זה.במסגרת תוכנית אלפא, חקרתי מערכת ביולוגית מרתקת במעבדה של פרופסור צבי ליבנה במכון ויצמן, פעלתי כמדריכה צעירה וחנכתי בכיף גדול את בני ובנות המחזורים הצעירים. היום אני עוסקת בהמשך מחקר בליווי המנחה שלי ומקווה להמשיך לחקור בעתיד בחזית המדע בסקרנות ובסיפוק רב. נשמע מעניין? יכול להיות שההזדמנות הזו תהפוך לדבר הכי מדהים שתעשו בתיכון! חולמים להיות מדעני העתיד, הצטרפו אליי לתוכנית אלפא".

בווידאו: גיא ברייר על תוכנית מדעני העתיד/עריכה: גלעד מן מנהיים

גיא ברייר, 16, תוכנית אודיסיאה

"שלום, קוראים לי גיא ברייאר, אני בן 16 מירושלים ואני תלמיד בתוכנית אודיסאה באוניברסיטה העברית. בזמן הפנוי שלי אני משתתף בשתי תנועות נוער - סיירות ושומרי הגן. אני נהנה מאוד לקרוא (מאוד ממליץ על הקומיקסים האינטרנטיים xkcd ו-McSweeney's), אוהב לעשות אוריגמי ולנגן בגיטרה. הצטרפתי אודיסאה כי אני מתעניין במיוחד במתמטיקה ובפיזיקה ורציתי להעשיר את הידע שלי בתחומים אלו. אודיסיאה סיפקה את יצר הסקרנות שלי, ואפשרה לי ללמוד מה שמעניין אותי, בקצב שמתאים לי. בדרך גם פגשתי אנשים בעלי תחומי עניין דומים לשלי ופיתחתי את מיומנויות הלמידה שלי. אם גם אתם רוצים לחקור, ללמוד ולפגוש אנשים חדשים, אז אתם מתאימים לתוכנית. הצטרפו אליי ומדעני העתיד בתוכנית אודיסאה".

בווידאו: יואב רוט על תוכנית מדעני העתיד/עריכה: גלעד מן מנהיים

יואב רוט, 15.5, תוכנית אודיסיאה

"שמי יואב רוט, אני בן 15.5, גר בבית חשמונאי ומשתתף בתוכנית אודיסיאה באוניברסיטה העברית.
יש מספר תחומים שאני מאוד אוהב ונהנה לעסוק בהם - נגינה בפסנתר, ספורט ו... מתמטיקה.
אחת האהבות הגדולות שלי היא הנגינה בפסנתר. זה התחיל כשהייתי בן 9, התאהבתי בנגינה ומאז אני מנגן מדי יום. כיום אני משתתף בתוכניות לפסנתרנים מצטיינים, זוכה בתחרויות יוקרתיות לפסנתר. בנוסף אני מלחין, כשאת יצירותיי זכיתי לנגן ברחבי הגלובוס, גם נפלה בחלקי הזכות לנגן במסע גיוס תרומות בארה"ב לטובת שילוב אוכלוסיות מוחלשות. האהבה השנייה שלי היא העיסוק בספורט. אני מתאמן מדי יום ב-calisthnics ו-street workout ונהנה מכל רגע. כששמעתי על תוכנית אודיסיאה, היה לי ברור שארצה לקחת בה חלק. להשתלב בלימודים אקדמיים בתחום המדעים כבר בתיכון! לאחר כשנה וחצי אני יכול לומר שלא טעיתי - אני נהנה מאוד ומאושר שנפלה בחלקי הזכות לקחת חלק בתוכנית עם סגל מדהים, אווירה טובה וחבר'ה מעולים. מעניין אתכם? הצטרפו אליי ולמדעני העתיד והירשמו לתוכנית אודיסיאה".

בווידאו: אביטל אברמוב על תוכנית מדעני העתיד/עריכה: תומר פרלנדס

אביטל אברמוב, 14, תוכנית אודיסיאה

"היי, אני אביטל אברמוב. בת 14 מנהריה ואני לומדת בתוכנית אודיסיאה בטכניון. אני אוהבת לצייר ואני גם די טובה בזה. אני אוהבת חיות, בעיקר חתולים ואני גם משחקת שחמט. כשניגשתי לשלב הראשון בקבלה לתוכנית אודיסיאה לא הבנתי עד כמה החיים שלי עומדים להשתנות ולטובה. הכרתי המון חברים חדשים ואני נמצאת בסביבה שבה יש בני נוער שמתעניינים במה שאני מתעניינת ואוהבת. מבחינה לימודית, אני לוקחת קורסים ברמה אקדמית התורמים לי להבין אילו נושאים מעניינים אותי ומקדמים אותי למטרה שלי - לעסוק במדעי המחשב בעתיד. בנוסף לקורסים מתקיימות גם סדנאות מרתקות כמו דיבייט, שנותנות לנו כלים לחיים כמו לעמוד מול קהל ולהתבטא בצורה נכונה. הלימודים מתקיימים בסביבה שונה לגמרי מזו שבבית הספר - הכול מאתגר, סוחף ומרתק הרבה יותר. אז אם אתם אוהבים אתגרים, רוצים ללמוד באקדמיה כבר בזמן התיכון ולהיות אלו שמגלים וממציאים את העתיד, תוכנית אודיסיאה היא בדיוק בשבילכם. הצטרפו אלינו".

בווידאו: זיו כהן על תוכנית מדעני העתיד/עריכה: גלעד מן מנהיים

זיו כהן, 17, תוכנית אודיסיאה

"שלום, אני זיו כהן, עוד מעט בן 17 מיקנעם עילית ואני לומד בתוכנית אודיסיאה בטכניון. בזמן הפנוי שלי אני עושה הרבה דברים: אני אוהב להיפגש עם חברים, לראות סרטים, להיות עם המשפחה, לטייל, לבלות עם החברה שלי וגם ללמוד נושאים שמעניינים אותי - מהיסטוריה ופוליטיקה ועד ביולוגיה, פיזיקה ומדעי המחשב. הצטרפתי לתוכנית אודיסיאה כי רציתי לדעת וללמוד מעבר למה שאנחנו לומדים בבית הספר ולהכיר חברים חדשים. בואו נגיד שלא התאכזבתי. במהלך התוכנית הכרתי הרבה חברים טובים, נחשפתי למגוון תחומים רחב מהעולם המדעי ואת השנה הנוכחית אני אסיים עם 44 נקודות זכות אקדמיות שהן למעשה שליש תואר. אם את או אתה מתעניינים במדעים ורוצים לפתח את העניין הזה ולפגוש חברים לכל החיים, אני מזמין אתכם להצטרף למדעני וממציאי העתיד ולהירשם לתוכנית אודיסיאה. זו ההזדמנות שלכם לגלות ולהמציא את העתיד של כולנו!".

בווידאו: איתי אהל גלילי על תוכנית מדעני העתיד/עריכה: תומר פרלנדס

איתי אהל גלילי, 15, תוכנית אידאה

"שלום, אני איתי אהל גלילי, בן 15 מירושלים ואני תלמיד אידאה באוניברסיטה העברית. בזמני הפנוי אני מאוד אוהב לבשל לי ולמשפחתי, לקרוא, לכתוב מעט ולהתווכח הרבה על נושאים שמעניינים אותי. אני מתעניין בעיקר בפוליטיקה, ועל כן מקפיד לקרוא עיתונים ולגלוש בטוויטר. בחופשים אני נוהג להתנדב בחלוקות מזון ובקניית מצרכים וארגון פעילויות עבור מבוגרים. לתוכנית אידאה הגעתי בעקבות שיטוט מקרי באתר האינטרנט של מרכז מדעני העתיד, ולאחר קריאה קצרה הבנתי שהתוכנית מתאימה לי בדיוק. נרשמתי, עברתי את המבחנים והגעתי למחנה הקיץ, שהיה מטורף!".

בווידאו: משה מייזלס על תוכנית מדעני העתיד/עריכה: גלעד מן מנהיים

משה מייזלס, 14 תוכנית אודיסאה

"שלום, אני משה, בן 14, בכיתה ט', גר בחיפה ולומד בתוכנית אודיסאה בטכניון. אני מאוד אוהב לצלם, לצייר, לכתוב, לקרוא ספרים, וגם לטייל בזמן החופשי שלי. מאז תחילת כיתה ט' אני משתתף בתוכנית אודיסאה בטכניון, תוכנית ללימודים אקדמיים במדעים בגיל התיכון, וכרגע אני לומד קורסים בביולוגיה, חישוב קוונטי ודיבייט בטכניון, ונהנה מכל רגע, ואפילו שהצטרפתי לתוכנית רק לפני כמה חודשים, אני ממש שמח על ההחלטה הזאת. אז למה כדאי גם לכם להצטרף לאודיסאה? כמו שכבר אמרתי, באודיסאה ממש מהנה ומעניין. לומדים מלא דברים חדשים, שאי אפשר ללמוד בבית הספר הרגיל, ונחשפים לצורת למידה אחרת, שמביאה אתגרים מעניינים וחוויות חדשות. גם אתם רוצים להסתקרן, ללמוד, ולגלות? יאללה, תצטרפו אלינו!".

ההרשמה לתוכניות משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס - אלפא, אודיסיאה ואידיאה - בעיצומה ותסתיים ב-15/1/23. לפרטים והרשמה>>

לעמוד הפייסבוק של מדעני העתיד>>

בשיתוף מדעני העתיד
  • עוד באותו נושא:
  • מחקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully